EEN KIJKJE ACHTER DE SCHERMEN BIJ HET BRAND DESIGN VAN MOOIE MERKEN

Voor de 7e editie (21e druk) van mijn boek Brand Design heb ik 20 Register Marketeers gevraagd om je een kijkje achter de schermen te geven over het merk waarbij ze betrokken zijn. Dit heeft geresulteerd in 20 mooie en interessante Mini-Cases en een Maxi-Case, die ik hierbij graag met je deel:

Mini-Cases

Maxi-Case

NIMA REGISTER MARKETEERS

De titel Register Marketeer (RM) is een internationaal erkende titel voor hooggekwalificeerde, strategisch actieve marketeers. De titel wordt door het NIMA gecertificeerd en garandeert actuele kennis en ervaring door permanente educatie en het naleven van de gedragscode. Op dit moment zijn er in Nederland zo’n 120 Register Marketeers. Voor meer info kijk op www.nima.nl/persoonstitels/register-marketeer/

Boek Brand design

Met de introductie van mijn boek in 2002 heb ik het begrip Brand Design op de kaart gezet bij marketingopleidingen en – professionals. Het boek wordt gebruikt in menig directiekamer en op vrijwel alle hbo opleidingen in Nederland. Mijn Brand Design model heeft inmiddels meer dan 30.000 marketeers geholpen bij het vormen en vormgeven van merken. Zij realiseren zich dat het bouwen en onderhouden van sterke merken niet kan zonder een relevante mentale merkidentiteit, onderscheidende visuele merkidentiteit en geloofwaardige merkuitingen.

Ruud Boer RM

Ik typeer mezelf graag als ‘inspirerende marketeer’. Als brand en marketing manager was ik verantwoordelijk voor de mooie merken Bols, Red Band, Venco, Reebok, LU en Liga en heb ik Venco Tikkels en Crodino geïntroduceerd op de Nederlandse markt. Sinds 1998 help ik als directeur/partner van de Bataafsche Teeken Maatschappij onze opdrachtgevers om te groeien met hun B2B of B2C merk. Met mijn boek Brand Design inspireer ik studenten om van merken te houden vanuit kennis, inzicht en handige modellen. Bij de Beeckestijn Business School inspireer ik met veel plezier ervaren marketing professionals met mijn les Brand Design tijdens de post-master opleiding Strategisch Brandmanagement. In het NIMA Career Booster Programma help ik als coach Young Professionals in hun ontwikkeling en als bestuurslid van de NIMA Brand Design Community draag ik graag bij aan de populariteit van Brand Design bij marketeers en designers.