EEN KIJKJE ACHTER DE SCHERMEN BIJ HET BRAND DESIGN VAN MOOIE MERKEN
Voor de 7e editie (21e druk) van mijn boek Brand Design heb ik 20 Register Marketeers gevraagd om je een kijkje achter de schermen te geven over het merk waarbij ze betrokken zijn. Dit heeft geresulteerd in 20 mooie en interessante Mini-Cases en een Maxi-Case, die ik hierbij graag met je deel:
Mini-Cases
-
Robeco
Duurzaam positioneren in internationaal vermogensbeheer
Vincent Hooplot RM
-
HZ University of Applied Sciences
De persoonlijke hogeschool
Ruud Boer RM
-
Theater Lampegiet
Theater raakt en verrijkt
Jeanine Dijkhuis RM
-
ABP
Samen bouwen aan goed pensioen voor 3 miljoen Nederlanders
Lillian van Eijk RM
-
PPG Coatings
Histor MY color: mijn inspiratie, mijn kleur, mijn plek
Raymond Mas RM
-
Dekker Chrysanten / Madiba
Ook bloemen hebben marketing nodig
Eric van Arendonck RM
-
Partou
Organiseren en implementeren van de rebranding
Arjan Kapteijns RM
-
PostNL
Logistiek is de marketing van de toekomst
Maryam Boonstra RM
-
Hotelschool The Hague
Merk-waardige gastvrijheid
dr. Karoline Wiegerink RM
-
Randstad Groep Nederland
De visualisatie van een abstract product
Philippe Stulens RM
-
De Jong Verpakking
De rebelse B2B verpakkingsleverancier
dr. Arie Barendregt RM
-
Nationale Opera & Ballet
Drie visies worden één
Roel Stavorinus RM
-
Caredate
Start-up in de zorg
Nico Kamminga RM
-
Dutch Flower Group
De journey van een kleurrijke familie van bedrijven
Marcel Zandvliet RM
-
IKEA
Digital product management cruciaal voor de toekomst van je merk
Victoria van Keulen RM
-
Rabobank
Financieel gezonder door serious gaming
Harry Wientjens RM
-
IAMTORO
Ondergoed vol zelfvertrouwen
Marc van Eck RM
-
Almere
The experience is the marketing
Matt van der Poel RM
-
Carnaval in Venetië
Feest van verleiding
Marjolein Visser RM
Maxi-Case
NIMA REGISTER MARKETEERS
De titel Register Marketeer (RM) is een internationaal erkende titel voor hooggekwalificeerde, strategisch actieve marketeers. De titel wordt door het NIMA gecertificeerd en garandeert actuele kennis en ervaring door permanente educatie en het naleven van de gedragscode. Op dit moment zijn er in Nederland zo’n 120 Register Marketeers. Voor meer info kijk op www.nima.nl/persoonstitels/register-marketeer/
Boek Brand design
Met de introductie van mijn boek in 2002 heb ik het begrip Brand Design op de kaart gezet bij marketingopleidingen en – professionals. Het boek wordt gebruikt in menig directiekamer en op vrijwel alle hbo opleidingen in Nederland. Mijn Brand Design model heeft inmiddels meer dan 30.000 marketeers geholpen bij het vormen en vormgeven van merken. Zij realiseren zich dat het bouwen en onderhouden van sterke merken niet kan zonder een relevante mentale merkidentiteit, onderscheidende visuele merkidentiteit en geloofwaardige merkuitingen.
Ruud Boer RM
Ik typeer mezelf graag als ‘inspirerende marketeer’. Als brand en marketing manager was ik verantwoordelijk voor de mooie merken Bols, Red Band, Venco, Reebok, LU en Liga en heb ik Venco Tikkels en Crodino geïntroduceerd op de Nederlandse markt. Sinds 1998 help ik als directeur/partner van de Bataafsche Teeken Maatschappij onze opdrachtgevers om te groeien met hun B2B of B2C merk. Met mijn boek Brand Design inspireer ik studenten om van merken te houden vanuit kennis, inzicht en handige modellen. Bij de Beeckestijn Business School inspireer ik met veel plezier ervaren marketing professionals met mijn les Brand Design tijdens de post-master opleiding Strategisch Brandmanagement. In het NIMA Career Booster Programma help ik als coach Young Professionals in hun ontwikkeling en als bestuurslid van de NIMA Brand Design Community draag ik graag bij aan de populariteit van Brand Design bij marketeers en designers.