We hebben 2022 afgesloten met nieuwe klanten die voor BTM gekozen hebben. Voor Biscuits International zijn we druk bezig met het verpakkingsdesign voor een mooi traditioneel merk: Buys Zoenen. Repair Care repareert hout op duurzame wijze en helpen we met de pay-off en we hebben een mooie animatie voor ze gemaakt. Voor VINE, een toonaangevend trainingsbureau in verbindende communicatie, hebben we een mooie nieuwe website ontworpen en de pay-off “groei door verbinding” bedacht. Voor het Rotterdamse Broekman Logistics, wereldwijd actief in logistiek, gaan we de website en huisstijl restylen. En tot slot heeft Royal Avebe, wereldwijd marktleider in grondstoffen uit aardappels, ons gevraagd om mee te denken over de optimale merkstructuur. Kortom: we zitten niet stil in Rotterdam!
Actueel
Als we tijd hebben geven we je hier ons laatste nieuws over nieuwe klanten, recent creatief werk, gewonnen prijzen en nominaties en onze visie op ontwikkelingen in het vak.
HOERA, de 7e editie (21e druk) van het boek Brand Design van Ruud Boer RM is zojuist verschenen.
Niet alleen met een aangescherpt Brand Design-model, maar ook met nieuwe inzichten en verse praktijkvoorbeelden.
Het bevat maar liefst 20 Mini-Cases van Register Marketeers waarin je een kijkje achter de schermen krijgt van hun merken, hoe interessant is dat? Wij zijn er super groos op, niet alleen op Ruud, maar ook op dit indrukwekkende boek!
Boek Brand Design
Het boek BRAND DESIGN van onze directeur Ruud Boer staat in de lijst “Marketingboeken die je gelezen moet hebben” van Marketingfacts.nl (in goed gezelschap van het boek How Brands Grow van Byron Sharp). Sinds de introductie van BRAND DESIGN in 2002 hebben meer dan 30.000 studenten zijn theorie en modellen toegepast tijdens hun opleiding. Ondertussen is Ruud druk bezig met schrijven van de 7e editie (20e druk) die in het voorjaar van 2022 zal verschijnen in het Nederlands en (eindelijk!) ook in het Engels.
Kijk voor meer informatie over het boek op https://btm.nl/boek-brand-design/
Wij hebben bomen geplant, want belofte maakt schuld!
Bij de introductie van onze nieuwe website eind vorig jaar, hebben we beloofd “EEN BOOM VOOR JOUW MERK”, waarbij we voor iedere nieuwe klant een boom gaan planten.
Op dinsdag 2 februari 2021 zijn we deze belofte nagekomen. We hebben zelfs ook voor onze favoriete bestaande klanten een boom laten planten. Hoe leuk en duurzaam is dat?
Voor het planten van de bomen hebben we gekozen voor de Nederlandse stichting Trees for All. De afgelopen 20 jaar hebben zij met het planten van meer dan 5 miljoen bomen en struiken een mooie bijdrage geleverd aan een groene aarde en een gezond klimaat.
Het certificaat dat het geen Rotterdamse bluf is, sturen we op als bewijs. We zijn ons ervan bewust dat het certificaat per post versturen niet de meest duurzame manier is. Daarom hebben we als compensatie 4 bomen extra laten planten.
Laten we hopen dat we volgend jaar weer veel bomen kunnen planten!
BLIJ MET NIEUWE KLANTEN
We zijn het jaar 2021 goed begonnen met maar liefst drie nieuwe klanten.
Voor Nicecubes gaan we het logo en coole verpakkingen ontwerpen voor een nieuw merk in perfecte ijsblokjes voor de horecagroothandel.
Ook leuk: voor Wiskerke Onions, een de grootste verwerkers en exporteurs van uien ter wereld, mogen we de merknaam en vormgeving voor een nieuwe revolutionaire sorteermachine ontwikkelen.
Super blij zijn we dat we voor Amazing Daily Cuisine BV het assortiment verse authentieke Aziatische maaltijden en snacks (te koop bij Amazing Oriental supermarkten) mogen vormgeven, van merkstrategie en logo tot verpakkingsdesign.
We hebben er zin in en zo maken we 2021 weer leuk!
Nieuwe website BTM enthousiast ontvangen
We waren zelf al heel blij met onze nieuwe website, maar als je dan spontaan positieve reacties krijgt van blije klanten, glimmen we nog meer van trots. We delen hier graag een bloemlezing van de reacties met je:
“We zijn er trots op zo prominent te worden genoemd! Complimenten voor de nieuwe website!”
Rien van den Wijngaard, eigenaar Wijngaard Kaas
Lees verderKleurrijk Madiba
De krachtige kleurrijke verbinder zijn, dat is de missie van Madiba, het merk voor unieke kleurige mini chrysanten, die ieder boeket extra waardevol maken. Wat is er leuker om daar een kleurrijke stijl voor te bedenken en ontwerpen met Nelson Mandela (zijn koosnaam was Madiba) in onze gedachten? Van merkpaspoort tot vrachtwagen, alles hebben we onder handen gehad. Kijk ook op meer mooi werk!
Nima start met een Brand Design Community!
Een community, speciaal gericht op marketing en design, was er nog niet.
Nu wel en het is natuurlijk niet voor niets dat Ruud, samen met Felice, Pieter en Roel, in het bestuur zit. Het vormen en vormgeven van merken, Brand Design, is immers ons ding en wij zijn groos op hem dat hij er mede voor gezorgd heeft dat deze community er eindelijk is! Lees hieronder het gehele artikel in Marketing Tribune.
Nieuwe website BTM
Smakelijk live
De afgelopen maanden hebben we hard gewerkt aan onze nieuwe website. FrisOnline heeft ons daarbij enorm goed geholpen met bouwen van de site en als gids in de online jungle. Maandag 5 oktober ging de website live en ontvingen we een heerlijke taart van FrisOnline. Dubbel feest dus!
Slim omgaan met marketingbudget
7 tips van Ruud Boer RM uit 32 jaar marketingervaring
Als de ‘r’ van ‘rekenen’ in de maand zit, gaat iedereen weer kijken naar het voorlopige resultaat van dit jaar, de doelstellingen voor volgende jaar en het benodigde marketingbudget. In de 32 jaar dat ik actief ben als brand manager, marketing manager en bureau directeur heb ik vaak te maken met het bepalen, aanvragen en inzetten van het marketingbudget. Graag deel ik mijn 7 tips met je.
Lees verder