Ruuds logo blogs

Onze directeur Ruud Boer RM geeft je graag zijn visie op restylingen van bekende logo’s. Iedere twee weken plaats hij een blog op Marketingfacts, die je hier vindt met aanvullende toelichtingen en afbeeldingen.

Renault: creatief met logo?

Na 30 jaar heeft Renault haar logo aangepast en gaat, net zoals Volkswagen en Mini, van 3D naar 2D. Strak, digitaal en klaar voor de toekomst. Maar waarom met zoveel bla-bla vanuit Renault? Ik neem je graag mee in hun verhaal en mijn mening.

lees meer

Pepsi: sterkere branding door combinatie beeldmerk en woordmerk!

Logo’s van succesvolle merken bestaan vaak uit de combinatie van een uniek beeldmerk en een herkenbaar woordmerk. Denk aan de swoosh met het woord NIKE of aan het appeltje met het woord Apple. Een sterk beeldmerk kan ook prima zonder woordmerk gebruikt worden als er voldoende en consistent in het merk is geïnvesteerd. Zoals voor Audi waarbij alleen het beeldmerk met de vier ringen op de achterzijde van de auto’s staat en het woordmerk “Audi” al sinds 1994 op de achterklep ontbreekt.

lees meer

Is het nieuwe VW logo van 3D naar 2D een slimme zet?

De elektrische ID.3 kreeg in 2019 als eerste VW-model het nieuwe tweedimensionale logo. Het nieuwe logo staat volgens Volkswagen symbool voor ‘electric, connected & CO2 neutral’ (bron Autoweek 09/09/2019). Klinkt interessant, maar voor mij staat het vooral voor ‘strak en eigentijds’. De logo-restyling heeft flinke consequenties voor de 14 modellen voor het interieur, denk aan het infotainment, stuur, bekleding en sleutel. Ook het exterieur is aangepast, zoals de grille, achterklep en velgen.

lees meer